Clinique Blended Face Powder



Jag har aldrig använt löspuder förut men köpte en burk för några månader  sedan på Face Stockholm. Den har inte blivit använd föränn i lördags. Då tog jag fram den och borstade på lite utanpå min foundation. Det blev ritkigt snyggt. Så idag gick jag på min lunch runt i buktiken och kollade vilka olika alternativ som finns och jag hittade ett löspuder från Max factor. Det kostar 115kr för 15g. tyvärr finns den bara i en nyans och det tycker jag känns lite tråkigt. Hittade även Lumenes löspuder, 135kr/11g. Det fanns i två nyanser men ingen föll mig ritkigt i smaken så jag gick vidare till Cliniquedisken. där hittade jag perfekt nyans till väldigt bra pris! 255kr/35g. Det är ju billigare än de två andra jag kollade på. Jag tycker Cliniques löspuder är ett givet köpt. Det är inte bara förhållandevist billigt utan det följer även med en liten söt puderborste. Vi får se om min pressade ekonomi låter mig köpa denna pärla!

Jag lägger upp min mascararecension senare.

Kommentarer
Postat av: Sminkan

Bra prisjämförelse!

Jag har haft Max Factors och det är kanske snäppet för mörkt i burken men funkar på hyn utan större problem. Annars är jag en Lancome-tjej när det gäller löspuder. Och Kryolan. ;-)

2008-04-01 @ 21:03:25
URL: http://www.sminkan.blogg.se
Postat av: Ninni

Samma Clinique-puder finns på Strawberrynet för 150:-. De har fyra olika nyanser på lager... kolla får du se! Frakten är ju som vanligt fri. Om du är första-gångs-kund får du ju dessutom med en Stila-produkt på köpet.

2008-04-01 @ 21:34:41
Postat av: Emelie

Sminkan: Jag är ju blekare än blek men löspuder brukar ju vara ganska transparenta så färgen spelar nog ingen större roll egentligen...

Ninni: Jag är inte så inne på det där med att beställa på nätet. Man blir lite bekväm av att befinna sig i en butik hela dagarna där man har stenkoll på sortimentet, och sedan köpa med sig det man vill ha när dagen är slut, till personalrabatt desutom! Men den var väldigt billig på Strawberrynet så jag blir lite småsugen... :)

2008-04-01 @ 21:49:50
URL: http://emlanemelie.blogg.se
Postat av: Ninni

Själv älskar jag Strawberrynet, fick leverans från dem senast idag! Mitt tips är att kolla vilken färg du vill ha och sen beställa där. Eller vänta tills det är gåvoerbjudande på Clinique. De brukar ju ofta ha erbjudandet "köp två produkter och få en necessär med smågrejor på köpet". Då känns det som om det är mer värt att köpa Clinique i vanlig affär...

2008-04-01 @ 21:59:48
Postat av: Emelie

Ja.. Fast Åhlens har nyligen haft GWP. (Tror nästa blir i oktober). Ska fundera lite... Men som det känns nu bara måste jag ha den! ;)

2008-04-01 @ 22:10:23
URL: http://emlanemelie.blogg.se
Postat av: Ninni

Både Kicks och NK brukar också ha Clinique-erbjudanden vid olika tillfällen. :-)

2008-04-06 @ 20:58:53
Postat av: Emelie

Det är sant! Men då får jag ju ingen Personalrabatt :(

2008-04-06 @ 22:30:38
URL: http://emlanemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0