Quick Eyes Cream Shadow test imorgon

image79

Imorgon tänkte jag testa Cliniques nya Quick Eyes Cream Shadow (Sparkling Nude). På bilden ser vi det övriga sminket jag tänkte använda i min makeup imorgon. 

Grund: Clinique Redness Solutions daily protective base lägger jag som primer under min foundation, Clinique skin smoother pore minimizing makeup. Sedan döljer jag finnar och ärr med Clinique Continuous Coverage och mörka ringar kring ögonen med den röda concealern i Makeupstores cover all mix. Lägger Clarins instant light för att ljusa upp lite under ögonen och vid näsvingarna.

Ögon: Lägger Clinique Quick Eyes Cream Shadow som bas. Sedan drar jag en linje närmast ögonfransarna, runt hela ögat med Clinique cream shaper for eyes (05 chocolate lustre), även innanför nedre fransraden. Fixerar med Clinique colour surge eye shadow (103 Bewitched). Sedan lägger jag 203 beige shimmer över hela ögonlocket. Tonar med 117 black velvet i yttre ögonvrån. Böjer ögonfransarna med Cliniques ögonfransböjare och sedan lägger jag på ett lager av illusionist och ett lager diorshow blackout över.

Läppar: Lite läppstift sen är det klart. Har inte bestämmt mig om jag ska ta Makeupstore (nude) eller San Soucis Bronze Reflect.

Jag tror det kommer bli riktigt snyggt men om Quick Eyes Cream Shadow klarar en lång arbetsdag utan att lägga sig i veck vet vi imorgonkväll. Lägger kanske ut bilder på sminket imorgon.

Kommentarer
Postat av: LipGloss Bitch

PRET-ty info:
Vi fortsätter med ytterligare en gemensam recensionsdag, denna gång är det foundations som gäller. Läs mer och anmäl ditt ev intresse i tråden "Vi recenserar foundations 27/4".
Ha det gott! /Helena

2008-04-11 @ 15:02:34
URL: http://lipglossbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0