L´oréal paris ColorAppeal TrioPro



Igår köpte jag denna ögonskugga. Det var ett rent impulsköp. Och det roliga är att jag har inte köpt en rosa/lila ögonskugga så länge jag kan minnas. Minns att jag hade en rosa skugga från H&M när jag var liten, det är allt.

Jag tycker L´oréals ide om att komponera ögonskuggspaletter efter ögonfärg är väldigt bra. Jag har ju ganska mörkt bruna ögon så jag köpte den som var för "dark eyes". Just den trio jag valt består av en grå/lila skugga med lite glitter i som det är tänkt att man ska applicera närmast fransarna. En ljust rosa skugga som är till den rörliga delen av ögonlocket och en vit, snygg highligther som har lite rosa skimmer i sig. Den kan man applicera i ögonvrån för en piggare effekt och under ögonbrynet.

Jag tycker att skuggorna är väldigt diskreta, aningen mesiga utan primer. Skuggorna är lätta att applicera snyggt eftersom den rosa ögonskuggan och highligthern går ton i ton. Den grå/lila skuggan behöver en ögonskuggepensel som ger hög precision för att det ska bli ett riktigt bra resultat. Hållbarheten tycker jag är den jag förväntar mig när jag köper skuggor från ett vardagskosmetikmärke. Alltså inget speciellt, man får jobba lite för att det ska bli ett bra resultat. Skuggorna fäller litegrann utan primer men med primer sitter dom där de ska tills eyemakeupremovern åker fram.

Jag tycker denna skugga är prisvärd. Jag var på jakt efter en "ögonskugga att slänga ner i handväskan". Som jag inte behöver känna mig rädd om, för risken att ögonskuggor spricker när dom ligger i handväskan är stor. Cecilia förklarade för mig att man aldrig ska ha ögonskuggor i kakform i handväskan men jag tror jag måste det ändå. Men för det låga priset tycker jag inte det spelar någon roll om den spricker.

Denna trioögonskugga blir din för cirka 120kr i butik. Priset tycker jag är bra för då kan man som jag, våga köpa den i färger man normalt inte använder så ofta. Jag tycker inte denhär var något speciellt egentligen men den är en bra vardagsskugga som är värd höga 3/5 eftersom priset är så pass bra.


Kommentarer
Postat av: Badbomben

Bra recension! Tycker att kakform fungerar bättre i väskan, även om den spricker så blir det inte lika färgymnmolnigt som med lösa skuggor, om de går bärsärk
väskan så är det inget skoj:D
Tycker så bra om såna här nyanser.

2008-06-02 @ 10:35:10
URL: http://badbomben.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0