FOTD;Guldigt svart makeup...

Jag har inte tidigare lagt upp några sminkningar här men nu tänkte jag göra det. Bilderna blev inte så superbra men det får gå bra ändå.

image56
Sminket jag använde :)


Ansikte: Jag började med att smörja in ansiktet med Beauty Flash balm från Clarins. Sedan la jag ett tunt lager av MUS Studio Foundation i färgen ultra. Sedan dutta jag på lite av Cliniques Continuous Coverage i nr. 8. Sedan borstade jag på ett transparant puder över hela ansiktet och lite av IsaDoras Bronzing Powder på kindbenen.

Ögonen: Först grundade jag med MUS High Tech Ligther i färgen asteroid på hela ögonlocket(från frans till bryn). Efter det la jag ett tunt lager av Clinique Colour Eye Shadow i färgen beige shimmer på hela ögonlocket som grund. Efter det la jag Clinique Cream Shaper For Eyes I nyansen chocolate lustre runt hela ögonen. I yttersta kanten av ögat tona jag in lite av Lancôme Crayol Khôl noir. Sedan la jag Clinique Colour Surge Eye Shadow i nyansen bewitched längst in och Clinique Colour Surge Eye Shadow velvet black ytterst och tonade ihop dem. På mitten där skuggorna möttes la jag på lite av MUS Microshadow i nyansen getto för att få en naturligare övergång mellan den svarta och den bruna skuggan. Samma sak under ögat. Sedan tog jag Face Stockholm Eye Dust i nyansen reality under ögonbrynet. längst in, på den bruna skugga la jag lite av Lancôme Loose Powder Eye Shadow i en guldig färg. Jag tycker det blev sjukt snyggt. På ögonfransarna målade jag först lite Lancôme Hypnôse, sedan lite Estée Lauder Illusionist. Sedan byggde jag upp lite volym med Diorshow Blackout. Ögonbrynen la jag på rätt plats genom att borsta lite av Estée Lauder Lash Primer Plus igenom brynen eftersom jag inte har någon ögonbrynsgele.
             
       

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hello! Du sminkar ju så otroligt bra! Vilka kurser har du gått för att lära dig det?

2008-03-20 @ 21:21:37
Postat av: Emelie

Gör jag? Haha... Tack! Jag har inte gått någon kurs alls.... Men många timmars övning framför spegeln har nog gett resultat.

2008-03-20 @ 21:33:45
URL: http://emlanemelie.blogg.se
Postat av: LipGloss Bitch

PRET-ty info: I nätverket anordnas nu ett gemensamt recensionstema, läs trådarna "Är ni med på att recensera på teman?" och "Vi kommer att recensera mascaror 30/3!"

2008-03-21 @ 12:15:19
URL: http://lipglossbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0