Veckans bloggtema v.13

Den här veckan är det Fåfängan som undrar vilka hudvårdsrutiner vi har.

Min hy är en typisk blandhy. Jag är väldigt torr på kinderna och fet i t-zonen. Finnar är något jag brottas mot dagligen och det kanske är därför det har tagit tid för mig att hitta produkter min hy gillar. Jag använder ganska många olika produkter dagligen och nästan all hudvård jag använder just nu är från Clinique som man kan säga är mitt favoritmärke.

image62


På morgonen använder jag hela tresteget. Först tvättar jag ansiktet med liquid facial soap mild som gör att mitt ansikte känns väl rengjort. Sedan använder jag Clarifying lotion 2 i hela ansiktet. Efter det smörjer jag in ansiktet med Dramatically Different Moisturizing Gel. Mina torra kinder smörjer jag lite av Moisture surge extra thirsty skin relief på. Om jag ska sminka mig lägger jag på redness solution Redness Solutions Daily Protective Base SPF 15 som primer.

På kvällen ser min hudvårdsrutin lite anorlunda ut. Då börjar jag med att tvätta bort ev ögonmakeup med Make Up Stores eye foam remover som är den bästa ögonremovern jag vet! Sedan tar jag bort övrig makeup med rinse-off foaming cleanser. Sedan använder jag tresteget som på morgonen. efter det stryker jag på lite av dr.Brant lineless cream som är en kräm som förebygger rynkor och runt ögonen lägger jag lite all about eyes. Är mina läppar torra tar jag lite Superbalm Lip Treatment över natten.

image63

En till två gånger i veckan plockar jag fram dessa underbara tuber. Det är Exfoliating Scrub som är en väldigt härlig scrub som innehåller menthol som ger en svalkande kännsla på huden. Deep Cleansing Emergency Mask som är en vit lermask och Skin Calming Moisture Mask som är en fuktmask.




Kommentarer
Postat av: Fåfängan

Intressant! Så du använder Clinique? Har aldrig vågat prova det märket...

2008-03-23 @ 18:38:11
URL: http://fafangan.blogspot.com
Postat av: Emelie

Jag tycker de har väldigt bra produkter... Men jag tror det är lite extra viktigt att använda rätt produkt för sin hudtyp när det gäller clinique för när jag köpt "fel" har huden verkligen reagerat. Men jag tycker du ska prova för det är det bästa som hännt min hy men be om hjälp och be om prover innan du köper!

2008-03-23 @ 21:02:45
URL: http://emlanemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0