Rosenseriens härliga Läppcerat med Lavendel



I sommar har jag varit helt beroende av Rosenseriens läppcerat som är det ultimata läppceratet enligt mig. Ceratet  innehåller lugnande lavendel. Jag tycker Rosenserien gör bra produkter med  naturliga ingredienser. Den känns mjukt och behagligt på läpparna. Men det är inte i huvudsak på läpparna detta andvändbara cerat gör sig bäst, utan det är faktiskt på myggbett. Så fort jag får ett myggbett stryker jag på lite och det känns nästan magiskt för det slutar klia med en gång, och ganska snart är bettet borta. Detta är altså en grym produkt som alla borde ha i sommarnessesären. Ceratet är desutom väldigt drygt eftersom hylsan innehåller hela 17ml, ett standardcerat är oftast på 4.5ml. Priset är lågt med tanke på hur mycket produkt man faktiskt får för pengarna, cirka 120kr går ceratet loss på.

Det finns även en variant med god jordgubbssmak. Den innehåller altså samma koncentration lavendel men är smaksatt av riktiga jordgubbar, den har altså ingen konstgjord, kemisk jordgubbsmak. Jag brukar köpa en av varje för jordgubbsvarianten är trevligare på läpparna medans jag hellre använder ceratet utan jordgubb på myggbetten.


Betyg: Helt klart 5+ /5 på myggbett. Som vanligt läppgunk blir det 4/5 eftersom den saknar lyxfaktor.

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag är lavendelfantast o blir riktigt nyfiken. Var kan man köpa detta?

2009-08-22 @ 15:35:37
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0