SACHAJUAN Scalp Shampoo



Nu har jag använt SACHAJUAN Scalp Shampoo i ett par månader och det börjar kännas som att det är dags för recension. Såhär skriver SACHAJUAN om shampot på sin hemsida:

"Speciellt shampo med Piroctone Olamine och Climbazole som motverkar mjäll och klåda. Rosmarinolja, menthol, salicylsyra och ingefärsextrakt lugnar irriterad hårbotten. Bibehåller fuktighetsbalansen i hår och hårbotten. Gör håret rent och fräscht.
Bruksanvisning: Massera in i vått hår. Låt verka i 1-2 minuter. Skölj väl. Avsluta med SACHAJUAN Conditioner."

Mitt hår är rena pinan. Det blir väldigt lätt tovigt och slitet så jag måste använda vårdande hårpodukter och  klippa mig ofta. Min hårbotten är riktigt hemsk, den är torr, kännslig svider och fjällar(det är inte mjäll) såfort den får en hårprodukt den inte gillar.

Jag gillar det här shampot. Det doftar friskt av menthol och löddrar bra. Lätt att skölja ur och håret känns riktigt rent och fräscht efter användning. Min hårbotten fjällar inte det minsta av schampot men jag kan inte hålla med om att det motverkar klåda på mig iallafall för visst kan det klia när jag nyss använd shampot, men det lägger sig efter en stund så det kan jag stå ut med. Shampot är väldigt drygt. Jag tvättar håret rätt ofta och det är mer än hälften kvar i min flaska och då har jag använt den i mer än två månader.

Jag letar fortfarande efter det ultimata shampot för mitt hår. Men jag är väldigt nöjd med SACHAJUAN Scalp därför får den betyget 4/5 av mig.

Finns att köpa lite här och var, tex åhlens. Kostar cirka 120kr.

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad kul att du också gillade det! Nej inte det optimala hårbottenschampot men helt klart BRA. :)



You've got mail ;)

2009-08-14 @ 20:53:08
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ja, det duger bra..



Trevligt Tina;)

2009-08-14 @ 21:37:44
URL: http://emlanemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0