Hemmaspa hos mig ikväll med Philosophy

 
Jag bestämde mig för att unna mig en timme instängd i badrummet ikväll. Som sällskap hade jag Philosophy Microdelivery Vitamin C Peptide Peel. Detta är ett peelingsystem i två steg. Först applicerar du steg 1 som är en gulfärgad, apelsindoftande peelingkräm Som innehåller bikarbonat och C-vitamin kristaller. Den känns som en skön peeling med ett ordentligt riv i. Doften är också fantastisk. Steg två är kemisk exfoliering. Då appliceras en syragel bestående av salicylsyra och mjölksyra ovanpå steg ett för att påskynda införandet av c-vitamin och peptider i huden. Sedan ska det masseras runt i ca en minut. Sedan ska syrorna verka i tre, sedan ska det sköljas. 

Efteråt kändes huden ren, fräsch och lite röd. Den blev extra törstig också, jag la direkt på en nattmask efter men en halvtimme senare hade den sjunkit in i huden så jag var tvungen att fylla på igen. 
 
Min första upplevelse av detta var bra, en skön behandling att göra hemma. Vi får se hur huden känns imorgon när jag vaknar. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0