Nivea Natural Beauty Dagcreme


Den här krämen räddar mig i sommar. De dagar då foundation känns för tungt men jag vill ändå ha något som får min hy att se fräch ut. Då är Natural beauty dagcreme helt perfekt. Det är en väldigt väldoftande, lyxig kräm som innehåller mangomjölk som synbart jämnar ut ojämnheter och silkesprotein som smälter på huden och ger en naturlig och jämn utstrålning. Krämen jämnar ut hudtonen väldigt bra och väcker livlös hud, men har jag finnar eller annat döljer jag dem med concealer. Krämen fungerar även bra som underlag åt foundation. Då får huden mer lyster och den får hela makeupen att se mer naturlig ut. Krämen innehåller heller ingen mineralolja, vilket jag tycker är bra. 
Jag saknar spf men krämen innehåller ett UVA/UVb filter vilket ska skydda huden mot solens strålar men jag rekomenderar ändå ytterligare en kräm som innehåller minst spf 30 för att vara på den säkra sidan.

125kr kostar den och den finns bland annat på Lindex och Kicks men den går att köpa betydligt billigare på tex ICA maxi så jag föreslår att ni kikar in där.;) I samma serie finns även en ögonkräm och en ansiktspeeling som jag testar och förhoppningsvis dyker recensioner på dessa upp här på bloggen inom kort.

Betyg: 5/5 eftersom detta är en favorit hemma hos mig i sommar.

Kommentarer
Postat av: SaintBella

125, hjälp vad dyrt! :O

När det gäller Nivea, Garnier och såna märken är det alltid värt att kolla på ICA Maxi och såna affärer först, jag hittade min för 90 kronor :)

2009-08-12 @ 17:42:40
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Postat av: Emelie

SaintBella: Jo, så är det absolut. På skönhetsavdelningarna i större matbutiker brukar man kunna göra en hel del gunk-fynd:)

2009-08-12 @ 19:57:16
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Postat av: Josse

Hejsan! Undrar lite om TBS tea tree masken, har du hunnit testa den ännu? Är den att rekommendera??:)



Tack för en bra blogg!

2009-08-12 @ 20:31:46
Postat av: Emelie

Josse: Hej. Jag gillar tea tree mer än blue corn för tea tree känns mildare men rengör och torkar ut finnar väldigt bra. Jag tycker verkligen den är värd sina 125kr så du kan absolut investera i den. Vill du själv bilda dig en uppfattning om produkten före köp så tycker jag du ska be om att få ett test av masken så du kan prova den hemma i lugn och ro.



Tack för att du gillar min blogg! Det är så roligt med positiva kommentarer från er läsare!

2009-08-12 @ 21:11:57
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Postat av: ellinor

svar: haha okej niice :P

2009-08-13 @ 00:01:34
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: SaintBella

Förresten, har du märkt att den här krämen gett dig mer pormaskar eller annat otäckt? Jag vaknade en dag med fullt av röda små prickar och svarta pormaskar som jag aldrig brukar ha, och funderar på om det kan vara den det berodde på.

2009-08-13 @ 15:37:07
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Postat av: Emelie

SaintBella: Svarta pormaskar har jag inte haft på flera år. Miler har jag fått kring ögonen men det tror jag kan bero på min ögonkräm. Små röda prickar får jag ibland också, men jag har inte kopplat ihop dom med just denhär krämen. Men jag ska testa och se. Fast jag tror inte...

Jag använder den som vilken foundation som hellst, är noga med rengöringen och så. Tror det är viktigt pga alla shimmerpartiklar.

2009-08-13 @ 16:11:59
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Postat av: SaintBella

Förhoppningsvis var det bara PMS-plitor. Jag använder den inte varje dag, bara när jag ska ha foundation över, tycker den blir för skimrig annars och är dessutom lite för torr för min hud.

Men ändå gillar jag den. Testa ögonkrämen också om du inte gjort det, den är väldigt bra!

2009-08-18 @ 01:55:42
URL: http://saintbellabeauty.blogspot.com
Postat av: Emelie

SaintBella: Ibland känns det ju nästan hopplöst att veta vad det är som ger plitor.



Ögonkrämen har jag bara använt någon enstaka gång, men ska testa den idag:)



Peelingkrämen har jag däremot testat, den är väldigt härlig. Recension kommer;)

2009-08-18 @ 08:38:41
URL: http://emlanemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0