Korres Milk proteins 3in1 cleansing

 


Jag har testat Korres 3i1 rengöring nu i cirka en månad och nu börjar jag känna mig redo för att ge en recension. Såhär beskriver korres produkten  på sin hemsida: 
 
"Mjölkproteinrengöringen är rik på vegetabiliska oljor och ger en mild rengöring, stärkning och återfuktning av huden. Den avlägsnar ansikts- och ögonmakeup, sebum och smuts så att huden kan andas. Mjölkproteiner har närande egenskaper tack vare sina höga halter laktos och essentiella aminosyror och bildar ett återfuktande skikt på huden."

Detta med produkter som påstår sig ha fler egenskaper än en brukar jag ta med en nypa salt. Även om det står på flaskan att inget ansiktsvatten behövs brukar jag ändå känna att det saknas, men så är inte fallet med Korres 3i1 rengöring. Jag tycker inte bara den är en riktigt bra ansiktsrengöring, den löser även upp ögonmakeup och fungerar som ett ansiktsvatten också. Jag tycker den känns mycket behagling att använda och huden känns mjuk och regält återfuktad efter användning vilket jag uppskattar på vintern men nu mot sommaren brukar jag föredra en löddrande rengöringsprodukt. När rengöringsprodukter är återfuktande brukar min hud alltid reagera med acneutbrott men jag har inte fått en endaste liten finne när jag användt den här rengöringen. Rengöringsrutinen blir så enkel den kan bli eftersom bara en enda produkt behövs för att rengöra ansiktet från både makeup och smuts. Den är praktisk att ta med på resor eftersom inget vatten behövs. Du masserar bara in rengöringskrämen i ansiktet och torkar bort överflödet med en bomullstuss, sen är det klart.

Pris: 248kr
Betyg: 5/5

Kommentarer
Postat av: Kabuki-Emma

Är nyfiken på Korres, har inte testat dem. Den här verkar ju super! Ska ta och kolla in den!

Kram och gott nytt år!

2009-12-31 @ 14:21:32
URL: http://www.kabukibeauty.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0