Korres body scrub fig



Nu har jag användt Korres fikonscrub i ett par veckor och jag är verkligen imponerad. Jag gillar den här kroppsscrubben skarpt. Såhär skriver Korres om den på sin hemsida:

"Kombinationen av mald bambu och jojobapärlor avlägsnar effektivt döda celler och förbättrar mikrocirkulationen. Multimineralkombinationen av natrium, magnesium, zink och mangan återställer hudcellernas energi och tillför huden fukt. Idealisk för en djuprengörande kroppsbehandling som mjukar upp och återskapa dyster hud."

Jag tycker kornen i scrubkrämen är perfekta, de river precis lagom. Ofta brukar kroppspeelingar vara lite mesiga och innehålla för få peelingkorn, men i den här produkten har Korres hittat en perfekt balans. Huden känns väldigt len och skönt återfuktad efter användning. Scrubkrämen är väldigt dryg. Men, även fast denna kroppsscrub är helt perfekt i konsistens finns det ett men, jag förstår mig inte på doften. Visst, vissa kanske gillar kroppsvårdsprodukter som luktar sliskigt sött men jag känner mig inte riktigt fresh när jag använder en produkt som luktar för sött. Detta går ju ganska lätt att lösa genom att  tvåla in kroppen med valfri showergel.

Om du vill prova en kroppspeeling som är grym och gillar produkter som doftar sötare än socker tycker jag verkligen du ska prova denna, du kommer inte bli besviken!

Pris: 196kr /150ml
Betyg: 4/5

Kommentarer
Postat av: sminkjante

Jag använder sällan kroppsscrubb, det blir liksom aldrig av. Doften är viktig tycker jag, fel doft kan verkligen göra att produktens betyg sjunker.

2009-02-24 @ 16:04:10
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Emelie

Sminkjante: Jag är också dålig på kroppsscrubba, vet inte ritkigt varför men det blir nästan aldrig av. Visst är doften viktig, därför är det bra när samma produkt finns med flera olika dofter så alla kan hitta sin favorit.

2009-02-27 @ 22:07:23
URL: http://emlanemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0