TBS Blue Corn mask



Jag har aldrig riktigt gillat The body shop, speciellt inte deras stinkande bodybutters. Men jag måste erkänna att dom har riktigt mysiga ansiktsmakser. Blue Corn 3-in-1 deep cleansing mask är en ansiktsmask som luktar förhållandevis neutralt och har tre egenskaper. Den rengör på djupet med hjälp av bland annat kaolinlera, exfolierar med hjälp av mjuka peelingkorn samt innehåller fuktighetsbevarande ingredienser.

Jag brukar applicera masken på fuktig hud, undviker läppar och ögonområdet som vanligt. Sedan låter jag den sitta på i cirka 10-15min. Sedan blöter jag händerna och masserar ansiktet försiktigt för att få peelingeffekten. Sedan sköljer jag av masken.

När masken känns väldigt djuprengörande och den "sticker" lite i huden precis när jag applicerar den. När jag tvättar av masken brukar hela ansiktet vara "prickigt" av röda små blemmor, men de är helt borta dagen efter så jag tycker inte det gör så mycket men jag skulle nog inte använda masken på morgonen innan någon viktig anställningsintervju eller liknande. På burken står det "with kaolin clay to draw out impurities" och det är väl precis det den gör.....

Jag tycker Blue Corn masken är en skön ansiktsmask som inte känns uttorkande på huden som andra lermasker brukar göra men jag skulle ändå inte rekomendera den för torr hud utan jag tror den passar bäst för blandy- fet hy. Ett plus för peelingeffekten.

Pris: 139kr/100ml
Beryg: 4/5 (Det känns som att något saknas för att jag ska kunna sätta ett högre betyg)


Nästa gång jag besöker The body shop ska jag kika lite närmare på denhär masken från deras tea tree serie. Den verkar väldigt bra den med. Är det någon av er som testat den?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0