Lush´s nya peelingprodukter




Lush har nyligen lanserat två härliga sockerscrubbar i fast form. Peelingarna kostar 49kr/100g och säljs hos Lush.
Den gröna Sugar Scrub innehåller fänkål, ingefära och rättvisemärkt socker. Den gula Sugar Babe är lite mildre mot huden och innehåller rättvisemärkt socker och mjukgörnade kakaosmör. Den doftar gott av Mimosa och Ylang Ylang.

Jag har testat Sugar Babe och jag tycker den är väldigt härlig att scrubba sig med. Nackdelen med vissa sockerscrubbar brukar vara att sockerkornen smälter så snabbt att jag inte riktigt hinner peela klart, vilket brukar irritera mig. Kornen i Sugar Babe är precis lagomt stora för att de inte ska kännas för grova, men samtidigt smälter dem inte bort allt för snabbt heller. Min torra hud känns mjuk och återfuktad efter användning så jag behövde inte smörja in mig med bodylotion vilket är ett stort plus. Sedan kommer vi till doften, redan när jag öppnade paketet slogs jag över vilken behaglig doft produkten har. Sugar Babe doftar verkligen gott. Personligen tycker jag dessa produkter i fast form ofta kan vara lite meckiga och kladdiga att använda. Men i det här fallen är det värt det, jag lovar.


Betyg: 4/5



 


Kommentarer
Postat av: Tina

sv: Jag misstänker också att jag kommer bli beroende. Har bara provat den sen jag kom hem och är redan förälskad ;) Försöker att alltid använda spatel men tyvärr fuskar jag ibland. :/



Masken har jag också använt i flera år, denna var bara påfyllning, jag älskar den.

Tack igen för tipset om läppcremen.

2009-06-18 @ 22:39:24
URL: http://beleza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0