Rapsodine ansiktsmask


Nu har Rapsodines ansiktsmask stått i mitt badrumsskåp i ett par veckor så det börjar kännas som att det är dags att skriva en recension.

Såhär beskriver Rapsodine produkten: "En fuktgivande och mjukgörande gelmask baserad på ekologisk rapsolja samt den tropiska algen Ahnfeltia concinna. Algens näringsämnen och rapsoljan gör huden spänstig och återfuktad. Applicera masken på torr hud och låt verka ca 10 minuter, skölj av med ljummet vatten."

Jag brukar inte gilla fuktigande ansiktsmasker eftersom de brukar få min hud att kännas flottig, men rapsodines ansiktsmask känns inte als fet eller flottig på något sätt utan bara återfuktande. När den underbart doftande masken, som är som en genomskinlig gele, stelnat till på huden efter ungefär 10min, brukar jag skölja av masken. Huden känns då mjuk och återfuktad. Masken irriterar inte min kännsliga hy på något sätt utan den känns bara behaglig. Jag tycker även innehållsförteckningen på tuben är väldigt trevlig eftersom den är så kort. En självklar favorit i sommar som bara kostar 110kr och säljs i vissa hälsokostbutiker och på nätet.

Innehåll:
Aqua, propylen, ekologisk rapsolja (brassica campestris oleifera oil), chondrus crispus extrakt.

Betyg: 4 (minus för den tråkigt  tuben, men det är väl innehållet som räknas?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0