Clinique fresh pressed

 
Clinique har hakat på C-vitamintrenden och har nyligen lanserat ett rengöringspulver och en booster med just vitamin C. Jag blev så nyfiken att jag var tvungen att testa. Säljaren rekomenderar att man kör detta som en kur på 28 dagar men det är inte heller fel att använda dem permanent. Jag ska testa dessa nu och hoppas på att få en frächare och klarare hy med mer lyster. Vi får se. Recension utlovas!
 
Rengöringspulvret (Clinique fresh pressed renewing powder cleanser) är ett praktiskt portionsförpackat pulver man blandar med lite vatten i handen och sedan masserar ansiktet med i cirka en minut på morgonen för att sedan skölja av med vatten. Rengöringen ska endast användas på morgonen. En förpackning med 28 påsar kostar 295kr
 
Boostern (Clinique fresh pressed booster quotidien vitamine C pure 10%) ska droppas i dagkrämen på morgonen men kan även användas på kvällen om man känner för det. Jag gör båda. Dock tycker jag den är lite svårblandad i min dagkräm (jag kör just nu på superdefence) så jag funderar på om jag ska införskaffa deras nya Moisture surge hydrating supercharged concentrate som är mer som ett fuktserum än en kräm som jag tror det kan vara lättare att blanda med boostern. En flaska booster innehåller 8,5ml och det ska vara tillräckligt med produkt för att räcka i en vecka. C-vitamin är väldigt känsligt och oxiderar väldigt snabbt, 14 dagar efter öppnandet av flaskan ska produkten vara helt verkningslös. En förpackning med fyra små flaskor kostar 715kr. Det går även att köpa veckas förbrukning av både boostern och rengöringen för 255kr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0