Foundationrecension: Clinique Skin Smoother pore minimizing makeup

Idag gör PRET-ty.se en gemensam recension av foundations.


 

image90 



 

Jag valde att recensera Clinique Skin Smoother pore minimizing makeup som är en oljefri foundation i mousseform som ska hålla lite fet och bland hy matt hela dagen. Den ska göra även göra stora porer mindre synliga.
Jag tycker den känns ganska pudrig i konsistensen och den lägger sig lätt att applicera samtidigt som jag inte tycker den kunde vart något mer täckande.
Den håller huden matt hela dagen, nästan för matt. Jag upplever att denna foundation torkar ut min hy på mina kinder som är väldigt torra men den är underbar i t-zonen. Men på en hy som är fetare än min tror jag den kan fungera perfekt i hela ansiktet. Det som är så bra är att den verkligen sitter där den ska hela dagen och hyn i t-zonen hålls matt och jämn utan synliga porer.
Tyvärr finns inte denhär foundationen i någon nyans som är tillräckligt ljus för mig vilket är synd eftersom den är bra.
Pris: 265:- vilket jag tycker är helt okej för en foundation.
Betyg: 3+ (+för att den minimerar synliga porer)
Hade den vart lite mer täckande, vart lite mindre matt så hade den vart en solklar 5a!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0