Lumene Double Stay Long-lasting Makeup




Jag köpte för någon vecka sedan denna foundation från Lumene. Och jag är väldigt nöjd. Det som gjorde att jag blev så sugen på att testa denna är att den är vattenfast. Jag har aldrig provat en vattenfast foundation tidigare och det känns som att det skulle kunna vara något väldigt praktiskt nu inför sommaren.
När jag provade den blev jag förvånad över hur en budgetprodukt, som jag anser Lumenes produkter är, kan vara så bra. Konsistensen känns lyxigt krämig och foundationen känns ganska högpigmenterad. Den är ganska lättapplicerad och doftar väldigt gott, tror det påminner lite om kakao... Foundationen täcker det jag vill täcka och den finns i väldigt ljusa nyanser. Till mig som är blekare än blek passar 0 vanilla meringue perfekt, vilket känns jätteroligt eftersom jag har väldigt svårt att hitta nyanser som passar. Andra fördelar med denna foundation är att den passar alla hudtyper, innehåller SPF 6 och den innehåller vitamin A+C+E vilket säkert kan vara jättebra för huden.
Det tråkiga är att under den vecka jag använt denna har jag fått kosmetikaacne. Eftersom jag även testat rengöring från Chanel samtidigt som denna vet jag inte vem som ger mig de små prickarna.

Pris: 115:-
Betyg: 5/5 (om den inte ger mig utslagen vill säga)

Kommentarer
Postat av: ellinor

och hur funkar den om man, badar, duschar, är ute i regnet tex? är den verkligen vattenfast?:P

2009-08-05 @ 12:48:54
URL: http://ellinorericsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ellinor: Jag tycker den sitter väldigt bra. Nu varken badar eller duschar jag med smink så det kan jag inte svara på. De gånger jag burit den i regn har det inte vart några problem utan den har suttit där den ska.



Nu har ju Double Stay utgått ur lumenes sortiment men dom har säkert kommit med någon nyare motsvarighet.



Tack för att du läser min blogg!

2009-08-12 @ 21:17:17
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Postat av: elin

snälla snälla prova och bada med den är i ett desperat försök att hitta vattenfast fondation och sen kan du säga vart man kan köpa den är du snäll pleas

2013-09-14 @ 23:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0