Dagens shopping!

image75


Jakten på den perfekta foundationen går vidare. Idag har jag vart på Kicks och fått prov på Lancômes heltäckande foundation. "Teuint idole ultra" tror jag den hette. (Hon skrev som en kråka på burkarna så jag kan inte riktigt se vad som står...) Men  jag fick illafall prov på två nyanser så jag verkligen får inse att den ljusaste är för mörk för mig. och nyans två är väldigt mörk för mig. Jag förstår inte varför alla foundations är så mörka på just mig! Innan jag kunde gå ut ifrån kicks hade jag köpt ett snyggt lila läppglans från Biotherm. Sedan gick jag vidare till Apoteket och där fick jag prov på Vichys Normateint foundation för fet och oren hy. Den verkar ju vara underbar om den inte är för mörk på mig. Fick en lite broschyr om den och i den står det att den är sebumresistent och det innebär att den absorberar överskott av sebum så att foundationen inte glider av orenheterna man vill täcka och det låter ju hur bra som helst! Sedan står det att vid en studie på 212 kvinnor i Kina upplevde 71% av dem att hudens struktur förbättrades efter en månads användning. Ju mer jag läser om denna Normateint känns det som att den är det jag letat efter! Nu återstår det bara att prova. 175kr kostar den och det är ju som hittat om den nu är så bra som det låter! Sedan blev det lite Matrix hårspray hos frisören. En riktigt lyckad shoppingdag med andra ord!

Imorgon kommer några medlemmar i PRET-tys beautybloggnätverk recensera mascaror. Det får inte missas!

Kommentarer
Postat av: Mia

Är lite nyfiken, hur har det gått med alla prover?

2008-04-01 @ 17:04:37
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi

Hur frågar du när du ber om prover?

I västerås är dem jätte snåla med det, dem ger aldrig prover.

2008-04-05 @ 17:35:28
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Emelie

Mia: Jag har inte hunnit prova allt ännu men Lancome är helt utesluten, täcker inte als och det oljig ut efter ett tag på mig :(

Cecilia: Jag pratar med säljaren och frågar rakt ut om jag kan få ett prov på tex foundationen som hon visar mig. Oftast får jag det på en gång. Och frågar en kund mig den frågan ger jag självklart ett produktprov. Säger säljaren att hon inte har något berättar att jag har stora problem att hitta rätt produkter för min hy och att jag INTE tänker köpa något att prova. (vem tänker det liksom?) Jag själv säljer ju smink och vet att det viktigaste som finns är nöjda kunder. Alla Kicks och Åhlens jag vart på har små burkar som de kan hälla över lite av produkten i. Så de kan oftast ge prover på alla krämer och rengöringar de säljer. Vi har lite regler på vad vi får ge kunder. "Lyxprover", altså lite större förpackningar ger vi oftast kunder som köper något från samma märke. Sacheer och provburkar skickar vi med oftare. Det är så vi brukar göra.
Men jag tycker det nästan är en rättighet att få möjlighet att prova produkten innan köp. Och nekar dom dig till ett prov, gå någon annan stans. Prover på vardagskosmetik finns väldigt sällan. Var det ett svar på din fråga? Haha,, jag bara svammlar på jag :) Ha det bra!

2008-04-05 @ 17:57:52
URL: http://emlanemelie.blogg.se
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi

Tack för svaret, jag uppskattar det verkligen.
Men i västerås, bara tjuriga kärringar som är på kicks, jag har ju en sminkblogg och vill gärna recensera så mycket produkter som möjligt.
Det handlar ju inte om att snåla till sig gratis produkter.
För om jag gillar en produkt så köper jag den gärna i stor förpackning.
Men eftersom jag är en 14 åring ser ingen mig seriöst, det enda jag vill är ju att testa produkterna.
Kicks är så himla dåliga mot mig, ingen respekterar mig!
Jag blir behandlad som en liten skit unge, så hemskt.
Och jag ber bara om några få prover, inte tigger.

Hur ska jag kunna ge dem en seriös imange?, jag vill ju kunna få prover som alla andra.

Föresten vart jobbar du?, skulle du kunna fixa prover till mig om jag exempel betalar porto eller något sådant? Vill så gärna testa massor med saker utan att behöva betala fullt pris.
Är ju trots allt en fjortonåring, har inte så mycket pengar.

2008-04-05 @ 21:04:03
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Emelie

Mitt tips är att du går någon annan stans, det finns ju tre kicks i vås om jag inte missminner mig och det kan ju inte vara kass personal på alla?

Jag kan bara hjälpa dig om du kommer in när jag jobbar men det är ju en bitt mellan oss. För vi som jobbar där får knappt prover till oss själva för dom är ju avsedda till just våra kunder! Tar vi dom blir det ju inget kvar till er!

Ett annat tips är att du köper produkter när butikerna har GWP-erbjudanden för då får du en hel drös med lyxprover att recensera. Och varje gång du köper något på tex kicks kan du fråga i kassan när du betalar om du kan få lite prover på något. För vi har iallafall massa sacheer i kassan. För jag menar, en kund nekar man ju inte lika lätt som någon som bara ändå kommer in och frågar efter prover! Jag har som vana att fråga efter lite prover varje gång jag handlar! Men jag har ju en hel drös med prover, kolla in mitt inlägg "provspecial". Kan jag få din mailadress? Så kanske jag kan fixa något roltigt till dig ändå :)

2008-04-05 @ 21:26:31
URL: http://emlanemelie.blogg.se
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi

GWP-erbjudanden ? Vad är det?.
Sacheer?

Ja jag har sett provspecialen .. mkt ;)

Aaa självklart :) [email protected]

2008-04-05 @ 22:09:28
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Emelie

GWP kallas sånna erbjudanden då du får tex en nessesär med miniprodukter vid köp av trex två produkter från märket.

Sacheer= sånna små engångsportioner i påse som kan sitta i tidningar ibalnd.
:)

2008-04-05 @ 22:20:05
URL: http://emlanemelie.blogg.se
Postat av: Cecilia från obsessed, bli besatt av joxxxxi

Okej, men tack då vet jag :)

2008-04-05 @ 22:32:39
URL: http://joxxxxi.blogg.se
Postat av: Milla

Ang. prover. Köpte prensentkort på Kicks till mamma och de frågade om jag ville ha prover med. Tog dock inga. När mamma sedan handlade för presenkortet på Kicks så frågade hon efter prover. De i kassan låtsades inte ens höra vad hon sa. Dessutom förföljde de henne som om hon vore snattare. Urdumt! Sånt gör att man bojkottar en hel kedja. Synd med dåliga anställda, att de kan förstöra så mycket.

2008-04-12 @ 19:12:37
Postat av: Emelie

Milla: Jo, absolut. ALLA kuner ska behandlas med respekt. Samtidigt vet vi ju inte varför de betedde sig så mot din mamma heller. Det kan ju finnas någon anledning,, Men det försvarar verkligen inte deras beteende!!! Men jag har märkt på de jag jobbar med att när det kommer in kunder som de känner eller "värderar" högre än andra öser de ner prover i påsen. Och när andra kunder handlar kanebo eller lancome för flera tusen lägger dom bara i någon ynka sache. Det gör mig så arg. Jag behandlar ALLA kunder lika. Oavsett om det är en 13årig tjej eller en 86årig dam :)Prover ska enligt mig öka försäljningen och inte vara något man ger till vänner och bekanta!

2008-04-12 @ 20:06:30
URL: http://emlanemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0