Morgonstrix framför spegeln!

image43


Det viktigaste för en snygg makeup är att ha en bra hudvårdsrutin. Det jag brukar rekommendera kunder och som jag själv använder är Cliniques produkter. De håller hög kvalité till ett överkomligt pris. En favorit är Cliniques trestegsprogram som är en väldigt bra grund att utgå ifrån. Sedan är det bara att addera produkter efter hudens behov. Jag har kombinerad hudtyp. Det betyder att jag är torr på kinderna och lite fetare i t-zonen. Jag använder Clinique liquid facial soap, clarifying lotion 2 och dramatically different moisturizing lotion morgon och kväll. På morgonen använder jag även Clinique moisture surge extra thirsty skin relief som är en fuktighetskräm och redness solution daily protective base som grund för makeupen. På kvällen tvättar jag bort ögonmakeupen med MakeUpStores eye foam remover om jag har mycket ögonmakeup, annars använder jag Clinique naturally gentle eye makeup remover som känns skonsammare. Sedan tvättar jag bort den övriga makeupen med rinse-off foaming cleanser från clinique innan jag använder tresteget. Sedan tar jag en liten dutt ur den lilla burken med vitt lock på bilden som innehåller Clinique Even Better Skin Tone Corrector som är en kräm som ska ge en jämnare hudton. Sedan sover jag min skönhetssömn. :)

image44


På morgonen har jag oftast väldigt bråttom. Men det har aldrig hindrat mig från att gå hemifrån med en riktigt snygg sotning kring ögonen och en perfekt hy. Knepet är riktigt bra produkter som är anpassade efter vilket resultat du är ute efter. Jag har en makeupväska med produkter som jag vet att jag får ett perfekt resultat med utan att det behöver ta allt för lång tid. Som Foundation använder jag Clinique skin smoother pore minimizing makeup. Det är en helt okej Foundation för blandhy men den täcker inte allt jag vill täcka så för att dölja alla dessa acneärr jag har på kinderna lägger jag på lite utav Clinique Continuous Coverage som är en supertäckande Foundation. Den täcker allt. Men jag rekommenderar inte att den ska användas i hela ansiktet utan bara på partier som behöver lite extra "coverage". Tycker jag basen ser minsta fläckig ut tar jag fram min face spray och sprayar rikligt över ansiktet. När fuktsprayen torkat in ligger Foundationen helt perfekt. Ögonen fixar jag ganska snabbt. Först lägger jag MakeUpStores high tech ligther i färgen asteroid som bas för skuggan. Sedan lägger jag MUS Microshadow muffin över hela ögonlocket. Efter det målar jag med Clinique cream shaper for eyes runt ögonen. Sedan lägger jag på Loreal ColorAppeal 82 velvet grey uppepå linjerna jag målat med pennan, sedan tonar jag ut kanterna. Sedan lägger jag bara på lite mascara och lipgloss. Sedan är det klart.

Kommentarer
Postat av: EyeOnBeauty

Ja bra hudvård är grunden till en perfekt makeup:) ha en bra dag!

2008-03-16 @ 14:37:23
URL: http://eyeonbeautygirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0