Viktiga verktyg!

image66


Jag tycker det är viktigt att ha penslar och andra verktyg som gör det enkelt att applicera sminket snyggt. Dessa är mina favoriter just nu. Jag brukar ofta resonera så att pris och kvalite hänger ihop men på just makeup-penslar har jag insett att riktiga budgetfynd kan vara minst lika bra som lite dyrare varianter.

På bilden ser vi min älskade lilla svamp från Kanebo. Det finns inget bätte att applicera compactfoundations med än den. Med den är det lätt att komma åt överallt och den ger en perfekt täckning. Men jag borde ha köpt en ny för länge sedan....

Den korta, bruna och den svarta lite längre ögonskuggepenseln är från Lindex. Trots att den kostar ynka 29.50kr/st finns det inget bättre att lägga mörka skuggor med. Det blir så snyggt! Och att det sitter en praktisk skumgummisudd i änden gör ju inte saken sämre precis... 

Åhlens ögonskuggepensel i ponnyhår är perfekt att lägga highligthers med.

Foundationpenseln på bilden vet jag inte vart den kommer ifrån men den är helt okej att använda. Den är i syntenthår och jag tycker det är lättare att få ett snyggt resultat då jämfört med foundationpenslar i äkta hår.

Den svarta lilla puderborsten är en favorit jag har haft så länge jag kan minnas. Och den bruna köpte jag på lindex för att ha något i handväskan att lägga solpuder med.

Att vårda penslarna är viktigt. Jag tvättar alla mina minst en gång i veckan i shampo och lägger i lite balsam, eller hårinpackning, om jag tycker det behövs. Foundationpenseln brukar jag skölja igenom efter varje användning.

Vilka är dina favoritverktyg?

Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Hej hej! Mitt absoluta favoritverktyg är min skunkborste från MAC, plus min creaseborste från Japonesque. Underbar kvalitet på båda!

2008-03-24 @ 15:28:10
URL: http://rocketqueens.blogg.se
Postat av: Aila

Jag säger som RocketQueen, MAC´s skunkborste samt deras #213 ögonskuggsborste och så Japonesque #230!!

2008-03-24 @ 22:34:38
Postat av: Emelie

Jag blir så otroligt sugen på dem när ni säger så! Jag måste köpa och prova! Tack för tipsen :)

2008-03-24 @ 22:47:46
URL: http://emlanemelie.blogg.se
Postat av: EyeOnBeauty

Just nu använder jag penslar från MUS och Kicks:)

2008-03-25 @ 09:26:48
URL: http://eyeonbeautygirl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0