Utmaning från Badbomben

Även jag antar Badbombens utmaning.

1. Ungefär hur mycket lägger du på smink/hudvård per månad?

Det är väldigt olika. Den här månaden har jag inte lagt mycket pengar als på smink/hudvård.

2. Vad väckte ditt intresse för smink?

Jag har alltid vart intresserad av smink och jag har alltid haft störtst sminkväska i klassen ;)

3. Favoritmärke? Varför?

Clinique! Bra hudvård och makeup till ett bra pris!

4. Var handlar du ditt smink? Favoritbutik/favoritsite?

Jag handlar det mesta på Åhlens. Nätshopping är inte min grej.

5. Nämn något som kännetecknar din make-up:

Sotade ögon och läppglans.

6. Vilket var ditt sämsta respektive bästa skönhetsköp någonsin?

Hmm... Min "hatmascara" Magnascopic från Estée Lauder är mitt sämsta skönhetsköp. Jag gillar den inte alls,, Vilken budgetmascara som hellst är bättre än denna,,, klumpiga, spindelbesmascara.
Bästa köp är nog min hudvård från Clinique. Jag kan inte leva utan tresteget.

7. Hur sminkade du dig för 5/10/15 år sedan?

För fem år sedan sminkade jag mig väldigt enkelt, foundation, någon ljus ögonskugga och någon budgetmascara. För 10år sedan sminkade jag mig inte men jag hade dock ett roll-on läppglans från isadora som var min första skönhetsprodukt mamma köpte till mig på H&M i valbo när jag var liten...

8. Bästa hudvårdsprodukterna?
Jag tvättar alltid ansiktet morgon och kväll med Cliniques tresteg. Clinique rinse-off foaming cleanser är min favorit makeupremover. Till ögonen använder jag gentle eyemakeupremover från Clinique som är helt underbar. Har även peeling och ansiktsmasker från clinique som min hy verkligen älskar.

9. Bästa makeup-produkterna?

Lancôme hypnôse kajal och läppennor, cliniques ögonskuggor läppglans och läppstift är några av mina favoriter. foundation och löspuder köper jag alltid från Clinique för jag tycker det är bäst.

10. Bästa hårprodukterna?

Jag gillar Björn Axens shampo, balsam och hårinpackningar. Bästa stylingprodukt är elnett hårspray även fast den luktar väldigt illa. 

11. Bästa kroppsvårdsprodukterna?

Jag tycker deo är den viktigaste kroppsvårdsprodukten. Clinique har enligt mig den bästa deodoranten.

12. Bästa skönhetsbloggen?
Lipglossbitch är bloggen jag läser varje dag!  Men jag följer alla nätverkande bloggar på PRET-ty.se


Kommentarer
Postat av: rocketqueen

Rolig lista! Jag har också svarat.

2008-05-28 @ 16:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0