MAC vs. La Prairie

Studio Tech

MAC Studio Tech, pris cirka 310kr



Igår var jag i Stockholm och shoppade smink. Ska visa mina fynd lite senare :)
I alla fall blev jag sminkad på ena kinden med MAC Studio Tech och på den andra sminkade tjejen i La Prairie mig med deras Anti-aging foundation. La Prairie var absolut snyggast på och resultatet höll sig snyggt längst, trots att det är en anti-age produkt känndes den inte alls fet eller tung i konsistensen. Jag kännde mig absolut inte torr av den heller. Av MAC kännde jag mig däremot torr efter ett par timmar, foundationen satt kvar i ansiktet men det var absolut inte lika snyggt som på andra kinden. I morse när jag kollar mig i spegeln möts jag av en illröd MAC-kind trots att tjejen i MAC-disken sa att Studio Tech brukar fungerar på kännslig hy medans La Prairie-kinden inte alls är irreterad. Visst, dom skiljer sig väldigt mycket i pris, men jag tror ändå jag skulle satsa på La Prairie ändå. Med tanke på hur dryg den känndes att applicera och hur bra resultatet höll sig tror jag man tjänar på det i längden.

ANTI-AGING FOUNDATION SPF 15

La prairie Anti-aging Foundation, Pris cirka 900kr

Vinnaren av  dessa två Foundations är La Prairie.

Kommentarer
Postat av: Sessan



Frågan är ju om La Praire för 900 spänn verkligen är bättre än typ Lancome, Estee Lauder mfl för ca 400 kr?



Jag gillar inte heller MAC, tycker den där produkten är överskattad. Men en foundation för nästan en tusenlapp tycker jag är ett rån!!!!

2008-11-02 @ 10:27:36
Postat av: Ninni

Host host... niohundra...host...kronor... puh!

2008-11-02 @ 18:12:06
Postat av: Emelie

Sessan: Jag tyckte den känndes mycket drygare i konsistensen än tex Lancomes foundations. Sedan satt den väldigt bra på huden. Om jag ska vara ärlig har jag tänkt ett par gånger att 900kr för en foundation kan väl vara okej när den är från ett så fint märke. Den var verkligen bra. Jag tycker du ska gå och känna på den nästa gång du är i närheten av en La Prairie Disk.

Mac ska jag verkligen inte köpa, eftersom jag hört så mycket bra om det ville jag ´prova, men jag håller med dig, MAC är överskattat.



Ninni: Så tänkte jag också tills jag provade den. Den är verkligen underbar. Risken att jag köper den är stor... Är jag galen? Jag vet inte :)

2008-11-03 @ 12:06:26
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Postat av: Purity

Yikes, 900 kr?!?! Studio tech kan vara lite tung för vissa, har inte testat den själv dock... Kör på studio fix fluid och mineralize spf 15 foundation/loose från MAC jag.



Du är utmanad förresten! http://purity.webblogg.se/2008/november/utmanad.html

2008-11-08 @ 01:19:12
URL: http://purity.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0