RosenSeriens Lermask, Beroendeframkallande!


"En exklusiv djuprengörande mask som innehåller rosa lera. Masken är avslappnande, mjukgörande och balanserande på huden. Passar alla hudtyper. Leran innehåller en naturlig mineralblandning som stimulerar cellförnyelsen."  (http://www.rosenserien.com/)

Jag har använt Rosenseriens lermask i mer en tre månader nu. Det är först efter den tiden jag tycker att man kan göra en rättvis recension av en hudvårdsprodukt.

Ansiktsmasken är förpackad i en fin burk. Eftersom Rosenseriens produkter inte innehåller något konserveringsmedel, är det viktigt att av hygienskäl, använda medföljande spartel vid användning.

Själva masken är en rosa-röd färgad lera som doftar gott men inte så mycket, vilket jag tycker är väldigt bra eftersom jag inte gillar hudvård som doftar för mycket parfym. Masken känns dryg så en burk räcker länge. Den känns även väldigt len och skön att applicera på huden. Efter ungefär 15min har masken torkat på huden och då är det dags att tvätta bort den med vatten.

När jag använt denna ansiktsmask upplever jag min hy ren. Har jag någon inflammerad finne försvinner den. Huden blir inte als torr och irriterad som den ofta kan bli av just rengörande ansiktsmasker. En favorit som gör alla andra masker jag provat bleka helt enkelt!

Pris: 215kr
Betyg: 5/5 (Helt klart!)


Kommentarer
Postat av: sminkjante

Den låter kanon bra. Vilken typ av hy vänder den sig till?

2008-10-02 @ 15:52:32
URL: http://sminkjante.blogspot.com
Postat av: Emelie

sminkjante: Den är för alla hudtyper eftersom den rengör skonsamt samtidigt som den inte torkar ut huden.

2008-10-02 @ 17:25:49
URL: http://emlanemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0