NIVEA Natural Beauty daily peeling



Nu har den här peelingen stått i mitt badrumsskåp i några måndaer och det börjar bli dags för en recension.

Daily peeling är en milld peelingkräm som är tänkt att användas varje dag. Jag gillar peelingar med mer "riv" men använder den här på morgonen de dagar min hud känns livlös och sträv men jag ändå inte känner för att använda min ordinarie peelingkräm.

Kornen känns mjuka och skonsamma men krämen gör sitt jobb mycket bra ändå, trots att kornen känns så milda mot huden. Peelingen doftar väldigt gott men lite väl mycket, är lite rinnig i konsistensen men är mycket lätt att tvätta bort.

Jag tycker det här är en bra och billig peeling men inte så mycket mer än så. Jag tycker det är förmycket korn i den för att användas dagligen samtidigt som det är förlite "riv" för att användas en gång i veckan. Men den kan säkert vara ett bra val för den med lite känsligare hy än mig som vill ha en mild peelingkräm. Den doftar dock ganska mycket som jag skrev tidigare.

Betyg: 3/5
Pris: 80kr

Här kan ni läsa om dagkrämen från samma serie.

Kommentarer
Postat av: Anonym

den verkar vara bra, den ska jag köpa ;)

2009-09-10 @ 22:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0