Organic Surge orange blossom hand lotion

Orange Blossom Hand Lotion

Jag har ju min favorithandlotion, och det är Vaseline hand & nail lotion men jag tänkte att jag kunde prova en lite dyrare variant för att se om mina händer gillar den bättre.

Jag tycker den här handlotionen är bra. Den går in i huden snabbt, återfuktar och gör huden på händerna smidig.  Den gör sitt jobb helt enkelt, men tyvärr inte så mycket mer än så. Vad tycker jag om doften? Händerna luktar precis som efter att man skalat en apelsin och doften sitter kvar lite för länge. Gillar man apelsindoft på sina händer kan man ju se det som ett stort plus. Jag kommer absolut köpa samma produkt fast med en annan doft för att testa, men tyvärr hittar jag bara orange blossom i affärerna här. Jag upplever även produkten aldeles för odryg för sitt pris. En flaska på 250ml har räckt i knappt två veckor för mig. Det tycker jag är lite för lite... Men samtidigt har jag användt den under de kyligaste veckorna på hela året här, och mina händer är hur mjuka och fina som hellst.

Pris: 79.50 på Lindex.
Betyg: 3/5 (Doften är inte ritkigt klockren och produkten är aldeles för odryg för att vara värd ett högre betyg)

Kommentarer
Postat av: Tina

Vad synd att den inte var bättre än så. Jag är ju riktigt petig när det gäller dofter så jag litar på dig i det här fallet och håller mig borta från den. :0)



Hur gick det med Clinique-pudret förresten. Fick du tag i nåt? Hur verkar det? Många frågar ha ha. :0)

2009-02-25 @ 18:09:40
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tina: Ja, alltså den luktar ju apelsin, och tycker du om att gå omkring med kännslan "jag har skalat en apelsin utan att tvätta händerna efteråt" Så kommer du älska doften, annars ska du nog se efter efter en annan doft. Jag tror den som luktar lavendel är underbar, men man kanske måste bo i sthlm för att hitta den ;)



Jag har hitat cliniquepudret, jag vet inte riktigt vad jag tycker, det verkade vara ganska täckande men jag blev inte tillräckligt övertygad till köp. Jag tyckte det påminnde mycket om lumenes nya mineralpuderfoundation som finns på åhlens!



Nu sitter jag och väntar på min mamma som ska komma med ett grönt paket från dig;) Detta känns som väntan på tomten ungefär;)

2009-02-25 @ 19:09:45
URL: http://emlanemelie.blogg.se/
Postat av: Tina svarar

Okej, måste nog sniffa lite på apelsinlotionen i butik, gillar ju faktiskt apelsin. Däremot brukar inte en lotion räcka för mina torra vinterhänder. :0/ Det är egentligen bara på PUB by Kicks som det finns lite roligare dofter att välja mellan.



Så det är kanske mer som en foundation då, clinique pudret(?). Ska se om dom har det på mitt Kicks nästa gång.



Ja vad roligt att paketet kom fram som det skulle. Jag hoppas att grejerna kan komma till användning. ;0)

2009-02-25 @ 19:29:06
URL: http://beleza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0