Weleda Almond moisture cream


Jag minns bildlektionerna på mellanstadiet. Jag minns det vita hobbylimmet på flaska som bland annat användes till att klistra fast höstlöv på svart papper. Det doftade inte så mycket alls, men speciellt, som lim. Först bildade det en vit hinna över löven innan det torkade och blev genomskinligt och blankt.

Exakt så känns den här ansiktskrämen, när jag öppnar korken på tuben och klämmer ut en klick på handen känner jag klisterdoften i näsan, när jag sedan smörjer in den i ansiktet går den liksom inte in utan bildar en vit hinna över hela ansiktet.. På tuben står det "För känslig hy. Balanserande och återfuktande" Jag har känslig hy som behöver rejäl återfuktning på vintern så jag tänkte att den här krämen låter ju perfekt men icke. Efter fem min stramar mitt ansikte i ett rop på fukt, när jag går tillbaka till badrumet och ser mig i spegeln möts jag av ett flottigt ansikte, men ändå stramar det och känns tort. Mycket konstigt. Jag brukar testa hudvårdsprodukter minst en månad innan jag recenserar dem men nu ger jag upp redan efter nästan en vecka. Varje försök med weleda almond har resulterat i att jag tvättat bort och applicerat en "riktig" kräm som sjunker in i huden rätt snabbt, tex Korres Thyme honey 24-hour moisturising cream gör. Ibland har det även stuckit och svidit i huden efter användning, det tycker jag inte är okej eftersom krämen rekomenderas till känslig hy. Jag tänker aldrig mer låta denna klisterlika kräm komma i närheten av min hud!

Pris: 119kr / 30ml
Betyg:0/5

 


Kommentarer
Postat av: Basteth

Emlanemelie har en liten award liggande hos mig..

2010-02-23 @ 14:53:24
URL: http://skorochmaskara.blogspot.com
Postat av: Tina (Beleza)

Oh tack för den, nu var jag aldrig specifikt intresserad av just krämen i den serien men ibland får man ju med sig sånt man inte har tänkt när man handlar annat.

2010-02-24 @ 13:16:11
URL: http://beleza.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hejhej!

Jag tänkte börja lära mig sminka och så,.

kan inte du skicka ett mejl och tipsa om saker (make-up penslar och ögonskuggsfärger och böcker jag borde köpa/läsa.

Mvh/ Madeleine

2010-03-07 @ 16:55:38
URL: http://maaadeleiiineee.blogg.se/
Postat av: Emelie

Basteth: Tack, ska försöka ta tag i det där någon dag framöver.



Tina: Vill du ha tuben är det bara att hojta till;)



Madde: Jo kanske det. Annars kan du surfa in på pret-ty.se och regga dig, det är ett skönhetsforum.

2010-03-24 @ 01:39:07
URL: http://emlanemelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0