Rengöring och removers

 
 
Jag är ett riktigt fan av fler-stegs-rengöring. Fast när jag tänker efter rengör jag faktiskt mitt ansikte i tre steg. På morgonen brukar jag tvätta bara tvätta ansiktet med Ciniques pep-start 2-in-1 Exfoliating Cleanser för att göra huden redo för hudvård och makeup. Det är mycket viktigt att verkligen tvätta ansiktet på morgonen eftersom kroppen arbetar hårt på att få ut slaggprodukter under natten. Och dessa måste tvättas bort från huden innan den kan ta upp nyttigheter från krämer och serum. På kvällen är själva rengöringsproceduren lite mer komplicerad. Då blir det oftast rengöring i tre steg. Har jag mycket smink pre-cleanar jag med Decléor Aroma Cleanse Micellar Oil. Mycket skön rengöringsolja som får bort allt smink (även mascaran) och är lätt att skölja av. Sedan är jag beroende av lödder, jag känner mig inte ren om jag inte får lödder. Och det skönaste löddret jag vet är Cliniques Liquid Facial Soap mild. Sedan brukar jag blöta en bomullsrondell med micellärt vatten (Eau Micellaire Douceur från Lancôme) som jag brukar svepa ett extra varv över hela ansiktet för vara säker på att jag är ren. Och det värsta är att det alltid blir smuts på denna lilla tuss, hur ren jag än känner mig efter oljan och tvålen. Har jag inte haft så mycket smink brukar jag hoppa rengöringsoljan och nöja mig med att fukta en bomullsrondel med Lancôme Bi-Facil och tvätta bort ögonsminket, sedan cliniquetvålen och sist micellärt vatten.
 
Dessa produkter är de jag använder just nu. Och vissa av dem byts ut ibland, Just nu är jag nyfiken på att testa Apolivas gel-to-oil rengöring. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0